Onder de radar
Met ‘Onder de Radar’ gaan we actief op zoek naar mensen die hulp nodig hebben, maar die ons nog niet kennen of niet durven, mogen of kunnen benaderen. We bieden duidelijke informatie, nemen misverstanden weg en hanteren heldere aanmeldprocedures. Niemand hoeft zich hiervoor te schamen. Soms zit het financieel even tegen. We willen ervoor zorgen dat meer mensen, die onze hulp hard nodig hebben om weer op eigen benen te kunnen staan, bereikt worden.
Zie voor verdere informatie de site van Voedselbank Nederland hier.
Laatste nieuws van Voedselbank Nederland over deze actie (30 april 2025):
Er wordt er hard gewerkt aan onze zichtbaarheid:
- Ongeveer 70 perspublicaties naar aanleiding van de campagne zijn geplaatst.
- Op www.voedselbankennederland.nl verwelkomden we vóór de campagne ruim 500 bezoekers per dag, nu meer dan 2.500 websitebezoekers per dag.
- Ongeveer 70% van de bezoekers van die website komt via de campagne (Facebook, Instagram + folders) op onze website.
- We zien op basis van de QR-codes dat ook de flyers en posters in de regio volop bijdragen aan deze resultaten.
- Van 24 april tot en met 8 mei zenden Q Music en Joe een radiocommercial uit.
- Met als resultaat: 2.600 aanmeldingen via voedselbankennederland.nl tot en met 29 april. Geweldig dat we nu zoveel meer mensen bereiken die onze hulp hard nodig hebben.